Pe data de 16 iulie 1878, doua vehicule cu aburi și-au confruntat puterile într-o cursă organizată între localitățile Green Bay și Madison. Era vorba despre statul Wisconsin din Statele Unite ale Americii. Victoria a aparținut lui Frank A. Shomer și Hans M. Farrand care au condus o mașină Oshkosh.
Nu foarte mulți ani mai târziu, în Franța a avut loc prima competiție din această țară care a fost organizată de ziarul Le Petit Journal. Cursa s-a desfășurat pe porțiunea Paris-Rouen. Acest lucru se întâmpla în anul 1894.
Un an mai târziu, urma să fie câștigată cursa Paris-Bordeaux și tot în același an urma să aibă loc prima cursă italiană la Torino-Asti-Torino, pe data de 18 mai.
Primul accident fatal din istoria curselor auto
Tragicul eveniment s-a întâmplat pe data de 1 mai 1898. Accidentul s-a petrecut în timpul cursei Perigueux. Marchizul Renaud de Montaignac de Chauvance care conducea o mașină Landry et Beyroux s-a ciocnit cu o altă mașină în timpul cursei. Decesul a survenit după 3 ore de la producerea accidentului.
Istorii considera faptul că, prima competiție cu adevărat internațională a fost organizată între anii 1900 și 1905 și s-a numit Cupa Gordon Bennett.
În anul 1906 a luat ființă cursa Targa Florio care se desfășura pe un traseu de 93 de mile în Sicilia. Tot în același an, a avut loc în orașul Le Mans Marele Premiu al acestei curse. A fost pentru prima dată când un pilot ungar Ferenc Szisz a câștigat întrecerea cu o mașină Renault.
Circuitul permanent Monza a fost construit în anul 1922. Este al 3- lea circuit din lume și primul din Europa. Nurburgring este o alta pistă celebră și datează încă din anul 1927.
Schimbări importante apar anii 1930. Acest lucru se datorează faptului că în acea perioadă, marii constructori de automobile Alfa Romeo, Bugatti, Mercedes-Benz și alții au început construcția mașinilor de 600 CP.
În anul 1933, la competiția Marele Premiu Monaco, pentru prima dată în istorie, la realizarea grilei de start au fost luați în calcul timpii de calificare.